Neden Felaket Kurtarma Çözümü?

Her ne kadar sistemlerin yedekleri alınsa da istenilen geri dönme süreleri (RTO) ve noktaları (RPO) her zaman sağlanamıyor.

Alınan yedeklerin RPO ve RTO’ları bazı kurumlar için yeterli olsa da sistemlerde yaşanılan ciddi sorunlarda elde yedeklerin olması da yeterli olmamaktadır.

Felaket denilince akla her zaman yangın, sel, deprem vb. gibi büyük olaylar gelmemeli. Her yıl çeşitli fırtına ve afet gibi felaketler yaşanan Amerika kıtasında bile bu felaketlerin sistem kesintilerine sebep olma oranı sadece %5 oranında olduğu açıklanmıştır.

Kullanıcı hataları, kötü amaçlı kullanıcı saldırıları, fidye yazılımları hatta sistem güncellemeleri gibi sebeplerden dolayı sistemlerin kesintiye ve data kaybına uğraması oranları daha yüksek rakamlardadır.

Bu tip felaketler karşısında data kaybına uğrayan firmaların para ve imaj kaybına uğramalarının yanında üç-beş yıl süre zarfında kapanmak zorunda kaldığı yapılan araştırmalar sonucunda ortaya konmuştur.

ITCloud Ne Sunuyor?

Şirket bünyesinde çalışan sunucularınız için İş Etki Analizi yapılarak her bir sunucunun/servisin kritikliği çıkartılıyor.

Buna göre de sunucuların birer kopyaları gerek anlık gerekse geriden gelecek şekilde istenilen RPO süreleri ile ITCloud sistemine gönderiliyor.

Burada sistemlerinizin geçmiş kopyaları da istenilen süreye kadar saklanılıyor. Bu sayede de sadece sunucuların son halleri değil istediğiniz gün ve istediğiniz saatteki kopyalarına da erişebiliyorsunuz.

Kritik öneme sahip ve faz farkı tahammülü olmayan sistemler için bir dakikanın altında (sıfıra yakın) kopyalar saklanılabilirken bu sistemler maksimum on beş dakika içerisinde hizmet verecek şekilde ayağa kaldırılmaktadır.

Komple bir felaketin yaşanması durumunda sistemlerin hepsi önceden yapılmış olan İş Sürekliliği Planına göre ITCloud sistemleri üzerinde hizmet vermeye başlayacaktır. Bu sayede sistemler hem iç hem de dış kullanıcılarınızın ve müşterilerinizin erişimine açılacaktır.

Komple bir felaket yerine, parçalı (tek bir yada bir den fazla sunucu da) yaşanılan kesinti durumlarında da sadece sorun yaşanan sunucu/sistem ITCloud üzerinde açılarak hizmete sunulmaktadır.

Sadece sorun yaşanılan sunucular ITCloud sistemleri üzerinde çalışırken diğer sunucular halen canlı ortamlarında çalışacaktır. Sorun yaşayan sunucular Layer 2 network yapılandırılması sayesinde aynı IP adresleri ile çalışmaya devam edeceğinden, son kullanıcı yada sistemler üzerine herhangi bir ayarlama yada değişiklik (db instance, erişim, fileserver path vs.) yapmanıza gerek olmayacaktır.

Gerek komple gerekse parçalı kesintiler durumunda ITCloud sistemleri üzerinde açılan sistemler canlı ortamlarındaki aynı IP adresleri ile çalışılır hale getirilmektedir. Müşteri lokasyonu ve ITCloud sistemleri arasında Layer2 network bağlantısı ITCloud mühendisleri tarafından proje kapsamında yapılmaktadır. Layer2 bağlantı için herhangi bir ekstra yatırıma (MPLS, IPsevVPn, Özel Hat vs.) ihtiyaç olmadan tamamen müşterideki mevcut internet hattı kullanılmaktadır.

Felaket anında ITCloud sistemleri üzerinde çalıştırılan sunucular, canlı ortamda sorun giderildikten sonra tekrar müşteri ortamına bu sefer ters replikasyon yöntemi ile geri gönderilmektedir.

Bu ters replikasyonlar süresince sunucular ITCloud sistemleri üzerinde çalışmaya devam edecek ve ther hangi bir hizmet kesintisi olmayacaktır. Tüm repliksayon tamamlandıktan sonra kontrollü olarak sunucu ITCloud sistemleri üzerinden kapatılarak canlı ortamda aktif hale getirilmektedir. Bu sayede de hiçbir şekilde hizmet ve erişim kesintisi yaşanmamaktadır.

Ayrıca ITCloud Acil Servis Hizmeti de gerekli durumlarda müşterilerimize sunduğumuz bir hizmetimizdir.

Acil Servis Hizmeti

Felaket durumunda ya da sonrasında tüm yedeklerinizi internet üzerinden kendi lokasyonunuza geri kopyalamak çok uzun zamanlar alabileceğinden, ITCloud Acil Servis Hizmeti ile yedeklerinizi kendi sistemlerimiz üzerinden başka bir disk ünitesine kopyalayıp, fiziksel olarak sizlere getiriyoruz.

Bu şekilde internet üzerinden tüm yedekleri geri kopyalamak, bunları sisteme tanıtmak ve geri açmak için kaybedeceğiniz zamanı minimize ediyor ve müşterilerimizin lokayonuna göre bu süreyi saatler mertebesine indiriyoruz.